al weer op de helft - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Lieke Asscheman - WaarBenJij.nu al weer op de helft - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Lieke Asscheman - WaarBenJij.nu

al weer op de helft

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

30 Oktober 2017 | Vietnam, Da Nang

Zo vandaag ben ik al weer op de helft. Het gaat zo super snel voorbij...Wil nog zoveel doen maar gaat denk ik niet allemaal lukken.
Donderdag ben ik eerst een uurtje naar de kleuterschool geweest om les te geven in familie. Ze zeggen je alleen na en kijken totaal niet naar de plaatjes. Dus zodra je vraagt wie opa is kijken ze je vragend aan en gaan ze alle plaatjes af. Ik had post-it mee genomen in de vorm van een duim, (i like) Deze uitgedeeld als ze het goed hadden, dat vonden ze geweldig. Een post-it....waar een mens wel niet blij mee kan zijn.
Omdat ik maar een uurtje naar school ging, Nuong had een cursus ofzo, mocht ik met Mr Viet mee rijden naar het social support project. hij was net op school om mensen van de regering rond te leiden. Blijkbaar belangrijke mensen. Moest ik wat gaan vertellen over het project. Dit in de auto gedaan. Gelukkig konden ze zelf ook niet zo goed engels dus of ze alles hebben gesnapt wat ik vertelt heb weet ik niet maar heb mn best gedaan. Een iemand was een zoon van een minister. Dat werd wel tig keer gezegd...
Afijn ik heb nog lekker een paar uurtjes in het social support mijn aandacht kunnen geven aan de kinderen. Super leuk. Weer aan tafel gegeten! Duc deed het nu helemaal zelf. Zijn hele kom leeg met bijna geen hulp van mij! Iedereen stond versteld. Echt geweldig! Zo trots op hem!!
's middags weer naar het weeshuis geweest waar ik de baby's heb geknufeld. Heerlijk om te doen, lekker een beetje aandacht geven en er mee spelen en kroelen. Hoe fijn.
Vrijdagochtend weer naar het social support. Lekker gespeeld met de kids en aandacht gegeven. Genieten ze zo van.
's middags ons voorbereid op een avond stappen. Het is Koen zijn laatste weekend, maandag gaat hij weg dus een afscheidsfeestje. en dat is gelukt! Zijn eerst naar de skybar geweest. Prachtig uitzicht over Da nang. Wel moesten we met een glazenlift omhoog. Doodeng. Zweet in m'n handen. Eenmaal boven zit je ook achter glas. Zat er niet echt op mn gemak....kon zo naar benenden kijken. Vind ik maar niks. Hier een drankje gedronken en door naar een andere bar. Zo hebben we een aantal barren gehad. We zijn geeindigd in de bamboobar. Hele gezellige bar. Rond 4.00 uur thuis.
Zaterdag dagje naar het strand geweest. Even bijkomen van de dag ervoor.
Zondag met Theresa een trip gedaan achterop een motor. Easyrider heet dat hier. Was er een beetje huiviger voor om achterop een motor te moeten stappen maar hij reed heel rustig en voorzichtig. Dit hadden ze hier al gezegd, maar toch moet ik het zelf even ervaren.
We zijn naar de monkey mountain geweest. Helaas was het heel erg bewolkt dus uitzicht was er niet. Daarom zijn we ook niet naar de top gereden. Toen naar de Lady Boeddha. Dit is een groot wit boeddha beeld. Hier liepen alleen maar japanners en/of chinezen. Kan het verschil niet zo goed zien....
Vervolgens naar de Hai van Pass. Hele mooie rit door bergen. Erg groen en veel verschillende bomen. Haarspeldbochten hier en daar die je gewoon afsnijd en dus rij je aan de verkeerde kant van de weg, hier kan alles! Nadat we dit hadden gedaan zijn we naar de Elephants Waterfalls geweest. Helaas was het te koud om te zwemmen. Zag er wel mooi uit. Alleen was er een typhoon geweest die toch best veel verwoest had. We hoorde toen we terug kwamen van Koen hoe het er eigenlijk uit zag. Met allerlei bruggetjes ed, maar die waren er niet meer. Zonde hoor. Wel waren en kinderen een kaart spel aan het spelen waarbij je elkaar zwarte vegen op de gezichten moet smeren als je verloren hebt. Of ik hier een foto van wilde maken. Tuurlijk wilde ik dat doen. Kreeg vervolgens zelf een veeg op m'n neus. Uiteraard heb ik vegen terug gegeven. Lachen moesten ze! Hoeveel lol kan je hebben om zoiets kleins.
Nadat we hier waren geweest zijn we weer terug gegaan. Met hier en daar een fototstop.
Toen we terug waren in het green house was er al een hele groep vrijwilligers. Opeens is het druk en veranderd er een hoop. Dit zijn studenten uit Autralie. Hier wordt alles voor geregeld. Er hangen schema's op met wat ze moeten doen. Nu hebben ze hier Theresa en mij ook in meegenomen. Alles leuk en aardig maar ik wil echt niet alleen naar school. En dat staat er nu toch wel erg vaak tussen. Dus deze week zal ik nog even kijken hoe en wat maar mijn laatste week doe ik wat ik wil.....
's avonds stond er een bus klaar om naar de stad te gaan om te gaan eten. Ook wij mochten mee. dus dit gedaan. Was gezellig! Bij thuiskomst nog wat gekletst en een provosorische slinger gemaakt omdat Theresa morgen jarig is. Deze opgehangen en toen lekker gaan slapen.
Vanmorgen met z'n allen ontbeten. Theresa en ik gingen naar het social support zonder dat er iemand mee ging. De plaatselijke fysio zou ons zeggen wat we moesten doen. Want de rest had een meeting en uitleg over wat er hier gedaan wordt. Nou die hebben wij allemaal niet gehad!!
Afijn wij zijn lekker naar het social support geweest en hebben fysio oefeningen gedaan met een aantal die hele dagen liggen. Na een uurtje zei ze dat ze bus kwam om ons op te halen. Ze spreekt bijna geen engels dus ik denk dat ze het verkeerd uitgelegd heeft want we hebben een uur op de bus gewacht. We zijn maar terug gegaan en hebben nog even met de kids geknuffeld. Tau kwam helemaal rond m'n nek hangen, zo lief. Op de normale tijd kwam de bus. Toen we hier in het greenhouse kwamen was de meeting nog bezig. Duurde erg lang dus. nu gaan we zo lunchen.
Ben benieuwd wat de week nog meer te brengen heeft.

En oh ja ik heb de mount everts op mijn benen. Niet normaal zoveel muggen beten. Die deet werkt ook voor geen meter.En het vreemde is dat je nergens muggen ziet vliegen.....
Afijn ook dat gaat weer over.
Gelukkig is mijn vinger niet gaan ontsteken. Nog wel wat gevoelig.

Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes!! Echt heel leuk om te lezen.

Tot horens!

liefs Lieke.

  • 30 Oktober 2017 - 10:27

    Catootje:

    Lieke wat goed van dat aan tafel eten! Beetje menselijkheid en gewoon normaal, ga je zorgen dat ze het er in houden? Zou wel leuk zijn! Succes nog deze 2e helft

  • 30 Oktober 2017 - 21:48

    Ilja:

    Zeg lieve Lieke,
    vandaag alle verhalen van je gelezen en maak me nu toch wel een klein beetje zorgen?!
    Kom jij nog wel weer terug naar Nederland? Want jeetje wat kan jij met je enthousiasme mooi schrijven, net alsof we er bij aanwezig zijn. Ik kan niet wachten op de "echte verhalen" als je weer thuis bent!!
    Geniet komende twee weken nog maar even goed!
    liefs Ilja

  • 03 November 2017 - 12:34

    Danielle :

    Alweer op de helft Lieke, wat gaat het snel.
    Leuk om je verhalen weer te lezen, en zo een beetje mee te genieten.
    Maar als je geen muggen ziet? Zijn het misschien wel bedwantsen, even je matras checken :-)...
    Veel plezier nog met de tweede helft en lekker doen wat je nog wil!
    Liefs Daan

  • 03 November 2017 - 17:54

    Aalydia:

    Hoi lieve Lieke, het is echt genieten om jouw verhalen te lezen, je schrijft het zo beeldend, ik kan me helemaal verplaatsen in wat je allemaal onderneemt. Voor mij is het heerlijk om jouw verhalen te lezen, zeker nu ik aan bed en huis gebonden ben. Met mij gaat het de goede kant op hoor, dat wil ik je graag tussendoor laten weten. Ik kijk uit naar jouw volgende en misschien laatste reportage, ik vind het zo knap wat je allemaal verzint om de kleintjes en de ook de ouderen bezig te houden. Vooral voor jouw betrokkenheid met de mensen daar, heb ik grote bewondering. Maak er nog wat van in deze laatste dagen, blijf wel goed op jezelf passen, dan hebben we straks een Lieke in ons midden met een schat aan ervaringen. We kijken naar je uit, jij hebt daar heel veel knuffels uitgedeeld, maar jij krijgt ook alvast heel veel lieve knuffels van ons allemaal.
    Dikke kus, Aaly en Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

.

Actief sinds 02 Okt. 2017
Verslag gelezen: 661
Totaal aantal bezoekers 11084

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2017 - 14 November 2017

Vrijwilligers werk in Vietnam

Landen bezocht: